WIJ ZIJN ER NOG STEEDS VOOR U!

Same same, but different.

BINNENKORT:
De nieuwe wet ter bescherming tegen infecties is sinds 20.03.2022 in Duitsland van kracht en brengt een gedeeltelijke versoepeling van de coronaregelingen met zich mee. Deze verschillen naar gelang van de federale staat. Informeert u zich over de thans geldende maatregelen op de officiële pagina's.

De afzonderlijke Duitse deelstaten kunnen de '3G-regel' opschorten bij een stabiel laag besmettingsniveau. Bij een hoog besmettingsniveau kan de '3G-Plus-regel' ('geimpft, genesen, PCR-getestet' ofwel gevaccineerd, hersteld, PCR-getest) of de '2G-regel' ('geimpft, genesen' ofwel gevaccineerd, hersteld) van toepassing zijn.
Buiten Duitsland gelden er per land andere regels.Aangezien de regelgeving voortdurend verandert, afhankelijk van de coronasituatie, raden wij u aan om de actuele reisregels op de officiële website van uw bestemming te raadplegen of, bij twijfel, rechtstreeks contact op te nemen met het hotel.

Wat u nu moet weten over een verblijf in Motel One:

Mag ik in Duitsland reizen?
Sinds 20.03.2022 zijn in Duitsland versoepelde Coronamaatregelen van kracht, maar deze kunnen van bondsland tot bondsland verschillen (overzicht). Let vooral op de invoering van de '3G-Plus-regel' ('geimpft, genesen, PCR-getestet' ofwel gevaccineerd, hersteld, PCR-getest) en de '2G-regel' ('geimpft, genesen' ofwel gevaccineerd, hersteld), die bij een hoog besmettingsniveau van toepassing kunnen zijn.
Over het algemeen worden niet-noodzakelijke of toeristische reizen naar een groot aantal landen afgeraden. Toeristische overnachtingen in Duitsland zijn momenteel toegestaan ((Let echter op mogelijke veranderingen op korte termijn in de afzonderlijke federale staten!). In principe zijn wij voor zakenreizigers geopend. Als zakenreiziger hebt u geen bevestiging van uw bedrijf nodig. Tijdens het inchecken moet u een formulier invullen om te bevestigen dat u om zakelijke redenen op reis bent.

Welke hotels buiten Duitsland zijn geopend?
- Al onze hotels zijn momenteel open.

In Oostenrijk zullen alle Coronamaatregelen, met uitzondering van het FFP2-masker in het openbaar vervoer en in winkels voor dagelijkse behoeften, met ingang van 5 maart niet langer van toepassing zijn. In de loop van de binnenkomst is "3G" van toepassing sinds 22.2.2022.
De toegang tot Zwitserland is mogelijk zonder voorwaarden, evenals een verblijf in een hotel. U vindt meer informatie op de officiële overheidswebsites van Oostenrijk en Zwitserland.
- Raadpleeg voor onze andere locaties de websites van de desbetreffende gezondheidsinstanties voordat u aan uw reis begint.
- Neem bij twijfel rechtstreeks contact op met het hotel. U vindt de contactgegevens op de website van het betreffende hotel.

Welke maatregelen heeft Motel One getroffen om de veiligheid en gezondheid van haar gasten te waarborgen?
In al onze hotel is er een streng hygiëneconcept van kracht, dat is getest door het SGS Institut Fresenius. Bovendien voldoen wij strikt aan alle verdere, specifieke vereisten van de overheid. De details zijn hier te vinden.

Wordt er in Motel One ontbijt aangeboden?
Op locaties waar wij vanwege corona niet ons gebruikelijke ontbijtbuffet kunnen aanbieden, bieden wij gasten een ontbijtservice aan tafel of een met de hand verpakt 'breakfast to go' met verse ingrediënten aan, zodat u de dag niet hongerig hoeft te beginnen.

Meer lezen

Meer informatie vindt u op deze pagina:

Europese Commissie